Kondition - Styrka - Rörlighet

 

Passbeskrivning

Vi har lite olika inriktning på passen och för att ni lättare ska orientera er så har vi valt att sätta olika namn på passen.
Om du går på alla våra pass så kommer du att ha tränat med bland annat skivstång, hantlar, tunga bollar, kettlebells olika konditionsmaskiner och gymnastik med kroppsvikten.
Alla passen har stort fokus på din kroppskontroll, teknik och rätt utförande.
Du kommer att förbättra din kroppsmedvetenhet och hållning samt lära dig hur du ska lyfta saker ordentligt.
Du kommer att bli stark inifrån och ut. Från bål och rygg och ut i armar och ben.

 

Classic

Detta är ett ganska klasiskt CrossFit pass där vi tränar på de olympiska lyften och sedan kör en högintensivt del.

Ni som gillar CrossFit kommer inte bli besvikna. 
Passet startar med fokus på Olympiska lyft med skivstång. Teknik, grundlig genomgång, styrka och explosivitet är några av ingredienserna här.
Sedan går vi vidare och kör en WOD/Metcon. En riktigt svettigt del som innehåller klassiska CrossFit övningar som pull-ups, burpees, cleans, push-ups, wall-balls, box-jumps m.m.

 


3D


I detta pass får du på ett roligt sätt utmana både din balans, koordination och styrka. Vi  förbereder dig inför både vardagens och idrottens olika rörelser. Du får röra dig fritt i  rummet både framåt, bakåt, sidleds samt i rotation och antirotaion. 
Istället för att isolera muskelgrupper så integrerar du hela kroppen.  
Vi använder oss ibland av en matta som heter Procedos platform 9 och som hjäper oss att utföra  rörelser i olika vinklar.
För att öka styrkan tar vi hjälp av t.ex hantlar och medicinbollar. 

Många gånger kör vi cirkelträning där du inte behöver räkna reps utan kan bara köra på.
Vi arbetar främst med kroppsvikten, tunga bollar, kettlebells, hantlar m.m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WOD Ungdom

Träning för er som går i skolan åk 3-9.
Vi anpassar övningar och redskap efter barnens ålder och utveckling. Vi har stort fokus på teknik, rörlighet och kroppskontroll.
Vi utför styrketräning, gymnastik och olympiska lyft med tillräcklig vila för att god teknik ska hållas.
Vi avslutar passen med flås och uthållighetsstyrka. Oftast i form av en träningsutmaning.

 

Passen nedan körs inte längre.

 

MobilityCore

Med fokus på rörlighet, styrka och  bålmuskulaturen, tränar vi hela kroppen till  härlig bakgrundsmusik.

Rörelserna är långsamma och varvas med  flöden där vi rör oss hela tiden samt statiska  positioner.

Övningarna visas i olika variationer så du kan anpassa träningen till din nivå.

Du tränar även andning och koncentration för att reducera stress.

MobilityCore avslutas med avslappning och du lämnar passet med ett lugnt och harmoniskt sinne.

 

Kettlebells

Ett effektivt 30 minuters pass som pasar alla  nivåer. Du väljer själv vilken vikt du ska  använda.
Kettlebells är det prefekta sättet att kunna träna upp din styrka i rörelse. 
Alla övningar utgår från en stark core där du jobbar med en lugn och kontrollerad andning.
Med en kettlebell tränar du upp både din kondition och styrka samt koordination och  balans. 

 

HIIT - High Intensive Interval Training

Enormt effektiva och utmanande 30 min.
Här jobbar vi i intervaller, främst med vår egen kroppsvikt (eller lättare externa vikter).
Vilorna är viktiga då vi behöver återhämta oss för att orka köra stenhårt igen.
Vi använder oss av mycket ben och hoppövningar som får dig att svettas rejält och får ditt hjärta och lungorna att få arbeta stenhårt.