Kondition - Styrka - Rörlighet

 

Passbeskrivning

 

 
WOD

Ett pass för dig som både vill bli stark, få grym kondition och bli rörligare.

Vi arbetar bland annat med skivstång men även med andra redskap som tunga bollar, kettlebells och gymnastik med kroppsvikten.
Passen har stort fokus på din kroppskontroll, teknik och rätt utförande.
Du kommer att förbättra din kroppsmedvetenhet och hållning samt lära dig hur du ska lyfta saker ordentligt.
Du kommer att bli stark inifrån och ut. Från bål och rygg och ut i armar och ben.

 

På passen använder vi skivstång, svingar kettlebells, ror, hoppar hopprep, burpees, drar upp oss i räcken och i ringar och utför många andra övningar med egen kroppsvikt.

 

WOD Utan skivstång
Ett riktigt roligt pass för dig som gillar att träna, men slippa en del av utmaningarna som en skivstång kan ha.
Du kommer att både träna upp din styrka och kondition med hög puls och mycket svett genom hela passet.
Många gånger kör vi cirkelträning där du inte behöver räkna reps utan kan bara köra på.
Vi utmanar ofta din balans lite extra.
Vi arbetar främst med kroppsvikten, tunga bollar, kettlebells, hantlar m.m.

 

 
 

 

WOD Ungdom

Träning för er som går i skolan åk 3-9.
Vi anpassar övningar och redskap efter barnens ålder och utveckling. Vi har stort fokus på teknik, rörlighet och kroppskontroll.
Vi utför styrketräning, gymnastik och olympiska lyft med tillräcklig vila för att god teknik ska hållas.
Vi avslutar passen med flås och uthållighetsstyrka. Oftast i form av en träningsutmaning.

 

3D WOD

I detta pass får du på ett roligt sätt utmana både din balans, koordination och styrka. Vi  förbereder dig inför både vardagens och idrottens olika rörelser. Du får röra dig fritt i  rummet både framåt, bakåt, sidleds samt i rotation och antirotaion. 
Istället för att isolera muskelgrupper så integrerar du hela kroppen.  
Vi använder oss av en matta som heter Procedos palltform 9 och som hjäper oss att utföra  rörelser i olika vinklar.
För att öka styrkan tar vi hjälp av t.ex hantlar och medicinbollar. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Passen nedan körs inte längre.

 

MobilityCore

Med fokus på rörlighet, styrka och  bålmuskulaturen, tränar vi hela kroppen till  härlig bakgrundsmusik.

Rörelserna är långsamma och varvas med  flöden där vi rör oss hela tiden samt statiska  positioner.

Övningarna visas i olika variationer så du kan anpassa träningen till din nivå.

Du tränar även andning och koncentration för att reducera stress.

MobilityCore avslutas med avslappning och du lämnar passet med ett lugnt och harmoniskt sinne.

 

Kettlebells

Ett effektivt 30 minuters pass som pasar alla  nivåer. Du väljer själv vilken vikt du ska  använda.
Kettlebells är det prefekta sättet att kunna träna upp din styrka i rörelse. 
Alla övningar utgår från en stark core där du jobbar med en lugn och kontrollerad andning.
Med en kettlebell tränar du upp både din kondition och styrka samt koordination och  balans. 

 

HIIT - High Intensive Interval Training

Enormt effektiva och utmanande 30 min.
Här jobbar vi i intervaller, främst med vår egen kroppsvikt (eller lättare externa vikter).
Vilorna är viktiga då vi behöver återhämta oss för att orka köra stenhårt igen.
Vi använder oss av mycket ben och hoppövningar som får dig att svettas rejält och får ditt hjärta och lungorna att få arbeta stenhårt.