Box regler

 

Vår Box är en lekplats för oss vuxna, där vi ska ha roligt när vi tränar och kunna hänga i.

Vi vill att Boxen ska kännas som er Box och att ni tar hand om den som om den tillhör er, men även en lekplats behöver några regler för att alla ska trivas.

 

Här är några punkter som vi alla behöver respektera och som kommer skapa världens roligaste och mest utvecklande plats.

 

Lämna egot.
När du kommer till Boxen lämnar du egot utanför. Ha ett öppet sinne och försök lära dig så mycket som möjligt.


Gör alltid ditt bästa.
Detta innebär inte att du ska slå rekord varje gång. Vill du ta det lugnare/lättar med t.ex. vikter och intensitet så lägg extra fokus på teknik och hållning.


Gnäll inte. 
Skapa en härlig stämning i Boxen med positiv energi. Vi kommer inte alltid att träna på det som du tycker är roligast.

Alla har vi övningar som vi t.o.m. avskyr. Vi behöver träna det som vi inte är bra på och CrossFit handlar just om att bli vältränad på en bred basis och träna på alla de 10 fysiska egenskaperna. Har du extra svårt för en övning så ta gärna upp detta med tränaren, men gnäll inte framför hela gruppen.
 
Fuska inte.
Det förstör främst för dig själv men även för andra. Kan du t.ex.utföra knäböj med korrekt djup (höftveck under knäna)  
så ändra inte djupet för att du blir trött. Då pausar man och fortsätter sedan. Räkna endast godkända reps.
Självklart så ska man skala när det behövs.
 

Hjälp varandra.

Vi vill vi att alla ska göra sitt bästa. Ser du någon som kan behöva tekniktips eller som t.ex. marklyfter med böjd rygg, så uppmärksamma gärna den personen på ett trevligt sätt. Kolla gärna med tränaren att dina tips stämmer överens med dennes.
Om du är klar med en WOD före andra så heja på dem som är kvar.
 

Träna på dina svagheter.

Du är inte starkare än din svagaste länk. På detta sätt blir du mer allround och du håller skadorna borta.
Var glad när passet innehåller just det som du inte är så bra på. Träna gärna extra på dina svagheter före eller efter passet.
Det finns inget som är så roligt och inspirerande som att klara av något som man från början inte klarade av.
Vem minns inte sin första Pull-up eller Muscle-ups.
 

Kom i tid.

Kom gärna 5 min före ett pass. Heja  gärna på de som kör men stjäl inte uppmärksamhet och ställ inte frågor som kan störa tränaren eller deltagarna.
Kommer du för sent så stör det passet och du missar uppvärmning samt eventuell info och genomgång från tränaren.
 

Plocka undan.
Ställ alltid tillbaka dina vikter, stänger, kettlebells, gummiband m.m. på rätt plats. Även viktplattorna ska ligga på rätt plats.
Försök att hålla magnesiumet i hinken och krita händerna ovanför.